Raport o stanie zapewniania dostępności – 2025 rok

Uwaga – treść poniższego raportu została w miarę dostępnych możliwości dostosowana do wymogów ustawy o dostępności cyfrowej oraz uproszczona do odczytu. Zawartość merytoryczna nie uległa zmianie.
W nagłówku "Załączniki" znajduje się dokument *.pdf wygenerowany z platformy do raportowania przedstawiający całą treść raportu. Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej nie jest wytwórcą tego dokumentu, w związku z czym nie odpowiada za ewentualny brak jego dostępności.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Stan w dniu 1 stycznia 2025 roku
Termin przekazania – do 31 marca 2025 roku
Numer identyfikacyjny REGON – 63125819300000
Nazwa i adres podmiotu publicznego – Gmina Środa Wielkopolska

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu – um@sroda.wlkp.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz – mateusz.slebioda@sroda.wlkp.pl
Telefon kontaktowy – 612867708
Data – 26-03-2025
Miejscowość – Środa Wielkopolska (miasto)

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo wielkopolskie
Powiat średzki
Gmina Środa Wielkopolska (miasto)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów – 9

  1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach:
    1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne – 0
    2. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne – 3
    3. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych – 6
  2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
    1. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń – 0
    2. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń – 9
    3. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach:
      • Rozwiązania architektoniczne – (nie)
      • Środki techniczne – (nie)
      • Zainstalowane urządzenia – (nie)
  3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
    1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy – 0
    2. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy – 0
    3. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy – 0
  4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
    1. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego – 9
    2. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego – 0
  5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
    1. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
      • Procedury ewakuacji lub ratowania – (tak)
      • Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania –(tak)
      • Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania – (tak)
    2. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku – 0
    3. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku – 9
    4. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku – 0

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
Do budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Daszyńskiego 5 prowadzi 5 wejść - podjazd do wózków zapewniony jest od ul.Daszyńskiego, w budynku jest winda. W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, przy budynku wydzielone są miejsca parkingowe dla tych osób.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba prowadzonych stron internetowych – 8
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 1

Tabela zgodności stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej Zgodność z UdC
https://autobusy.sroda.wlkp.pl/ Częściowo zgodna
https://bip.umsroda.pl/ Częściowo zgodna
https://eurzad.sroda.wlkp.pl/ Częściowo zgodna
https://ebok.sroda.wlkp.pl/ Częściowo zgodna
https://portal.sroda.wlkp.pl/ Częściowo zgodna
https://sip.gison.pl/srodawielkopolska Częściowo zgodna
https://spp.sroda.wlkp.pl/ Częściowo zgodna
https://www.sroda.wlkp.pl/asp/pl_start.asp?ref=1 Częściowo zgodna
Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania Zgodność z UdC

Środa Wlkp.

https://apps.apple.com/id/app/%C5%9Broda-wlkp/id1673742955

Częściowo zgodna

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej na bieżąco prowadzi prace w celu poprawy oraz wprowadzania funkcji i rozwiązań mających na celu jak najlepsze dostosowanie stron internetowych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz skierowano pracownika na specjalistyczne szkolenie w zakresie audytowania dostępności cyfrowej stron internetowych.

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
    1. Zastosowanie formularza kontaktowego – NIE
    2. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej – TAK
    3. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych – TAK
    4. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych – TAK
    5. Przesyłanie faksów – TAK
    6. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) – TAK
    7. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty – TAK
      W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego – w ciągu 2-3 dni roboczych – (tak)
    8. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) – NIE
  2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
    1. Pętle indukcyjne – TAK, Liczba – 3
    2. Systemy FM – NIE
    3. Systemy na podczerwień (IR) – NIE
    4. Systemy Bluetooth – NIE
    5. Inne – NIE
  3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
    1. tekstu odczytywalnego maszynowo? – TAK
    2. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? – NIE
    3. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? – TAK
  4. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 2 stycznia 2021 roku do 1 marca 2025 roku – podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) – NIE

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Brak.

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 2 stycznia 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku – podmiot zapewniałdostęp alternatywny? – NIE

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

  1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20 września 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? – NIE
  2. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 2 stycznia 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku (strony internetowe) lub od 23 czerwca 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) – NIE
  3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 2 stycznia 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku (strony internetowe) lub od 23 czerwca 2021 roku do 1 stycznia 2025 roku (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) – NIE

Załączniki

  Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego – stan na 1 stycznia 2025 roku [155,68 KB]

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 26 marca 2025 roku
Dokument wytworzony przez: Administrator Biuletynu Informacji Publicznej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Mateusz Ślebioda
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 marca 2025 11:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 45
26 marca 2025 12:51 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana treści zakładki.
26 marca 2025 12:49 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana treści zakładki.
26 marca 2025 12:47 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana treści zakładki.