Raport o stanie zapewniania dostępności – 2021 rok

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Gmina Środa Wielkopolska

Numer identyfikacyjny REGON

63125819300000

Stan w dniu 01.01.2021 r.

Termin przekazania do 31.03.2021 r.

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu
sekretarz@sroda.wlkp.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
sekretarz@sroda.wlkp.pl

Telefon kontaktowy
612867719

Data
2021-03-30

Miejscowość
Środa Wielkopolska

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo
WOJ. WIELKOPOLSKIE

Powiat
Powiat średzki

Gmina
Środa Wielkopolska (miasto)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do

[ X ] 2) wojewody

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów
17

  1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne?
    [ X ] W części budynków tak, w części nie
    W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne
    6
  2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
    [ X ] NIE
  3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
    [ X ] NIE
  4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?
    [ X ] TAK
  5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
    [ X ] NIE
    Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
    Do budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Daszyńskiego 5 prowadzi 5 wejść - podjazd do wózków zapewniony jest od ul. Daszyńskiego , w budynku jest winda. w budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, przy budynku wydzielone sa miejsca parkingowe dla tych osób.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

  1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
    Liczba stron 3
    Liczba aplikacji 0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

ID a11y-url https://www.sroda.wlkp.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2019-12-29

ID a11y-url http://srodawlkp.biuletyn.net
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-09-21

ID a11y-url http://spp.sroda.wlkp.pl/
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-12-11

  1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
    Liczba stron 0
    Liczba aplikacji 0
    Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
    Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Urząd Miejski w Srodzie Wielkopolskiej na bieżąco prowadzi prace w celu poprawy oraz wprowadzania funkcji i rozwiązań mających na celu jak najlepsze dostosowanie stron internetowych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się
    1. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
    2. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
    3. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
    4. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X ] TAK
    5. Przesyłanie faksów [ X ] TAK
    6. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
    7. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
    8. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
  2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
    [ X ] NIE

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych
3

  1. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci
    1. tekstu odczytywalnego maszynowo?
      [ X ] TAK
    2. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
      [ X ] NIE
    3. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
      [ X ] NIE
    4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
      [ X ] NIE

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

  1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
    [ X ] NIE
  2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
    [ X ] NIE
  3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
    [ X ] NIE
  4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
    [ X ] NIE

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 marca 2025 11:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 28
26 marca 2025 11:45 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana treści zakładki.
26 marca 2025 11:44 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie nowej zakładki.