Uzyskanie numeru porządkowego nieruchomości

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości – do pobrania w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku), w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej (pokój 206 lub 207, I piętro) lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • jeżeli z wnioskiem występuje Pełnomocnik – dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem wraz z opłatą skarbową w wysokości 17,00 zł – jeżeli jest taka wymagana;
  • jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – mapa lub szkic z lokalizacją i oznaczeniem przedmiotowego budynku/budynków.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Opłata skarbowa w kwocie 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem – jeżeli jest taka wymagana.

Wpłat należy dokonać przelewem na konto Gminy Środa Wielkopolska BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
W Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej przy użyciu karty płatniczej.

Sposób uiszczenia opłaty skarbowej zawarty jest w karcie usługi publicznej Uiszczenie opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

TERMIN REALIZACJI

Wydanie stosownego zawiadomienia nastąpi bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r., poz. 1990 ze zmianami),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zmianami),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368).

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Inne informacje

Ustalenie numeru porządkowego następuje z urzędu lub na wniosek właściciela nieruchomości. Numery porządkowe nowo budowanych budynków, niewykazanych w ewidencji miejscowości, ulic i adresów ustala się przed rozpoczęciem ich użytkowania. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości odbiera Wnioskodawca lub Pełnomocnik w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego (pokój 206, 207, I piętro) lub zostanie wysłany pocztą.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 10 sierpnia 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Wioletta Szczesna
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 marca 2021 09:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1111
20 marca 2023 14:48 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
20 marca 2023 14:48 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
20 marca 2023 14:47 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych.