Zgłoszenie zbycia nieruchomości, nieruchomości rolnej i nieruchomości leśnej mające wpływ na wysokośc opodatkowania – osoby fizyczne

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Zawiadomienie o zbyciu nieruchomości – druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • Kserokopia lub do wglądu akt notarialny lub umowa kupna-sprzedaży lub umowa dzierżawy.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225 lub Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Od dnia złożenia wymaganych dokumentów przewiduje się załatwienie sprawy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż do 1 miesiąca. Jednak w sprawach szczególnych termin ten może zostać przedłużony do 2 miesięcy, o czym Podatnik zostaje powiadomiony pisemnie.

Sposób załatwienia sprawy

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji na dany rok podatkowy, która zostaje wysłana do podatnika listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zmianami),
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 ze zmianami),
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Podatek jest płatny w 4-ch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska prowadzone przez Spółdzielczy Bank Ludowy im. Ks. P. Wawrzyniaka z siedzibą przy ul. Ks. P. Wawrzyniaka 3, 63-100 Śrem, Filia w Środzie Wielkopolskiej ul. Szarytek 8/48 nr 88 9084 0003 2211 0000 5975 0001.

Obowiązek zgłoszenia wygaśnięcia obowiązku podatkowego występuje wtedy, gdy zmienił się stan posiadania tzn. sprzedaż gruntu, budynku, budowli, lasu. W terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających wygaśnięcie obowiązku podatkowego należy złożyć organowi podatkowemu stosowną informację.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 kwietnia 2019 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Finansowej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tomasz Kwiatkowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2021 07:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1793
06 października 2022 08:17 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
06 października 2022 08:17 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
06 października 2022 08:16 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych