Uzyskanie zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów rolnych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku), Wydziale Gospodarki Finansowej w pok. 225 lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • dokument potwierdzający nabycie gruntu (do wglądu).

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225 i Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Do 1 miesiąca.

Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji w sprawie zastosowania zwolnienia w podatku rolnym.

Podstawa prawna

  • art. 12 ust. 1 pkt. 4, ust. 3-6, art. 13d ust 1 i ust. 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892 ze zmianami),
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Zwolnieniem od podatku rolnego objęte są grunty nabyte w celu utworzenia nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nie przekraczającej 100 ha. Okres zwolnienia wynosi 5 lat licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym zawarto umowę sprzedaży gruntów lub prawa wieczystego użytkowania, ustanowiono prawo wieczystego użytkowania gruntów lub objęto grunty w trwałe zagospodarowanie w drodze umowy.

Zwolnienie udzielane jest na wniosek podatnika i stosowane od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

W razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli nie stosuje się zwolnienia, jeżeli nabywca jest małżonkiem, krewnym w linii prostej lub jego małżonkiem, pasierbem, zięciem lub synową sprzedawcy gruntów.

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 kwietnia 2019 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Finansowej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tomasz Kwiatkowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2021 09:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 306
05 października 2022 11:37 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
05 października 2022 11:37 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
31 maja 2022 10:05 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych załącznika.