Uzyskanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku), Wydziale Gospodarki Finansowej w pok. 225 lub na stronie internetowej Urzędu,
  • zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków.

Załączniki:

  • oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej, wskazanie przeznaczenia pomocy,
  • do wglądu projekt techniczny, dziennik budowy, pozwolenie na budowę, zgłoszenie zakończenia budowy (dot. nowego budynku).

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225 i Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Do 1 miesiąca.

Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji w sprawie zastosowania ulgi w podatku rolnym.

Podstawa prawna

  • art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892 ze zmianami),
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:

  • budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
  • zakup i zainstalowanie deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstw w wodę, urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód).

Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – 25% nakładów inwestycyjnych udokumentowanych rachunkami.

Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku niewykorzystanej kwoty ulgi w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których przyznana została ulga lub przeznaczenia ich na cele inne niż wyżej wskazano.

Ulgę stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 kwietnia 2019 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Finansowej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tomasz Kwiatkowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2021 09:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 409
05 października 2022 11:35 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
05 października 2022 11:35 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
05 października 2022 11:34 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych