Uzyskanie decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, odroczenia, rozłożenia na raty płatności podatku lub odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami z tytułu podatków od nieruchomości, łącznego zobowiązania podatkowego, rolnego, leśnego, od środków transportowych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub działalności rolniczej oraz w sprawie umorzenia zaległości, odsetek za zwłokę, odroczenia, rozłożenia na raty płatności opłaty lub odroczenia, rozłożenia na raty zaległości wraz z odsetkami z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku), Wydziale Gospodarki Finansowej w pok. 225 lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • oświadczenie o stanie majątkowym, druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta i na stronie internetowej Urzędu,
  • oświadczenie o osiąganych dochodach składającego wniosek oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta i na stronie internetowej Urzędu,
  • oświadczenie o korzystaniu z pomocy finansowej lub innej z Ośrodka Pomocy Społecznej, druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta i na stronie internetowej Urzędu,
  • w celu udokumentowania ponoszonych wydatków należy przedłożyć do wglądu rachunki, np. za gaz, energię elektryczną, czynsz, telefon, koszty leczenia, itp.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225 i Punkt Obsługi Klienta(parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Od dnia złożenia wymaganych dokumentów przewiduje się załatwienie sprawy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie podatnik zostanie powiadomiony na piśmie drogą pocztową.

Sposób załatwienia sprawy

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji, która zostanie przesłana listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zmianami),
  • Uchwała Nr XXXV/581/216 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej,
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 kwietnia 2019 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Finansowej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tomasz Kwiatkowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2021 10:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 456
05 października 2022 12:09 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
05 października 2022 12:08 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
05 października 2022 12:08 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.