Uzyskanie decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, odroczenia, rozłożenia na raty płatności podatku lub odroczenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami z tytułu podatków od nieruchomości, łącznego zobowiązania podatkowego, rolnego, leśnego, od środków transportowych dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub działalność rolniczą

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku), Wydziale Gospodarki Finansowej w pok. 225 lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • oświadczenie o stanie majątkowym – druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta lub na stronie internetowej Urzędu,
  • oświadczenie dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej lub rolniczej – druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta lub na stronie internetowej Urzędu,
  • oświadczenie o osiąganych dochodach składającego wniosek oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym – druk dostępny w pok. 225, Punkcie Obsługi Klienta lub na stronie internetowej Urzędu,
  • w celu udokumentowania ponoszonych wydatków należy przedłożyć do wglądu rachunki, np. za gaz, energię elektryczną, czynsz, telefon, koszty leczenia, itp.,
  • wszystkie zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis jakie podmiot otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225 i Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Od dnia złożenia wymaganych dokumentów przewiduje się załatwienie sprawy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie podatnik zostanie powiadomiony na piśmie drogą pocztową.

Sposób załatwienia sprawy

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji, która zostanie przesłana listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru. W przypadku udzielenia pomocy de minimis podatnik otrzymuje również zaświadczenie o pomocy de minimis.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zmianami),
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404),
  • Uchwała Nr XXXV/581/2016 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej,
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 kwietnia 2019 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Finansowej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tomasz Kwiatkowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 marca 2021 10:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 335
05 października 2022 12:26 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
05 października 2022 12:26 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.
05 października 2022 12:25 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych załącznika.