Wzory druków dostępne są w Punkcie Obsługi Klienta, Wydziale Gospodarki Finansowej w pok. 225 lub na stronie internetowej Urzędu.
Załączniki:
Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Wydział Gospodarki Finansowej, pok. 225, Punkt Obsługi Klienta (parter budynku) lub ePUAP.
Godziny otwarcia:
Brak.
Od dnia złożenia wymaganych dokumentów przewiduje się załatwienie sprawy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż do 1 miesiąca. Jednak w sprawach szczególnych termin ten może zostać przedłużony do 2 miesięcy, o czym Podatnik zostaje powiadomiony pisemnie.
Postępowanie kończy się wydaniem decyzji na dany rok podatkowy, która zostaje wysłana do podatnika listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru. Decyzje wymiarowe dostarczane są podatnikowi najpóźniej na dwa tygodnie przed upływem terminu płatności I raty podatku.
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podatek jest płatny w 4-ch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska prowadzone przez Spółdzielczy Bank Ludowy im. Ks. P. Wawrzyniaka z siedzibą przy ul. Ks. P. Wawrzyniaka 3, 63-100 Śrem, Filia w Środzie Wielkopolskiej ul. Szarytek 8/48 nr 88 9084 0003 2211 0000 5975 0001.
Obowiązek zgłoszenia powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego występuje wtedy, gdy zmienił się stan posiadania tzn. zakup/sprzedaż gruntu, budynku, budowli. W terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego (zakup, sprzedaż) należy złożyć organowi podatkowemu stosowną informację.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej