Egzamin na stopień nauczyciela mianowanego – stara ścieżka awansu

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wniosek zawierający datę, nazwę i adres wnioskodawcy, nazwę organu właściwego do załatwienia sprawy oraz prośbę dotyczącą podjęcia postępowania egzaminacyjnego.
  • Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego – poświadczone kopie.

Załączniki

Zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:

  1. wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela , który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia , oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu.
  2. dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
  3. dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  4. uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie stażu zmienił miejsce zatrudnienia – także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, Urząd Miejski, Wydział Oświaty Kultury i Sportu, Ratusz, Plac Zamkowy 1, pok. 9 oraz Punkt Obsługi Klienta (parter budynku) w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej przy ulicy Daszyńskiego 5.

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Nauczycielom , którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, Burmistrz wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku, a nauczycielom którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku, Burmistrz wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Powołuje się komisję egzaminacyjną oraz powiadamia się nauczyciela, który składał wniosek o egzaminie na co najmniej 7 dni przed datą posiedzenia komisji.
  2. Komisja wydaje zaświadczenie o zdaniu lub nie zdaniu egzaminu.
  3. Organ prowadzący wydaje akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2022 r., poz. 1730 ze zmianami),
  • rozporządzenie  Ministra  Edukacji  Narodowej  z  dnia  26  lipca  2018  r.  w  sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2020 r., poz. 2200).

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Inne informacje

Nauczyciel, który nie zdał egzaminu, może ponownie złożyć wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego po upływie roku.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17 listopada 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Oświaty Kultury i Sportu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Ciesielska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2021 13:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 870
26 marca 2025 08:10 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych załącznika.
26 marca 2025 07:31 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
25 maja 2023 11:18 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.