Postępowanie konkursowe na dyrektora szkoły lub przedszkola

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty wskazane są w ogłoszeniu o konkursie:

  • uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły lub przedszkola,
  • życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej w przypadku nauczyciela,
  • oświadczenie zawierające dane osobowe kandydata: imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, obywatelstwo, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  • poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy,
  • poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectw ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectw ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672) – w przypadku cudzoziemca,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  • oświadczeniem, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289),
  • oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1633 ze zm.) – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii karty oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1730 ze zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 ze zmianami) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
  • oświadczenia, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 ze zmianami) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, Urząd Miejski, Wydział Oświaty Kultury i Sportu, Ratusz, Plac Zamkowy 1, pok. 9 oraz Punkt Obsługi Klienta (parter budynku) w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej przy ulicy Daszyńskiego 5.

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Posiedzenie komisji konkursowej odbywa się w ciągu 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów, wskazanego w ogłoszeniu.

Sposób załatwienia sprawy

Przewodniczący komisji ustala termin i miejsce posiedzenia komisji, o czym powiadamia na piśmie członków komisji oraz kandydatów, nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230),
  • ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zmianami),
  • rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r., poz. 1449),
  • rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. roku w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1428),
  • ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2022 r., poz. 1730 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781).

Tryb odwoławczy

Brak.

Inne informacje

Brak.

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17 listopada 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Oświaty Kultury i Sportu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Ciesielska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2021 13:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 565
25 maja 2023 11:29 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych.
04 października 2022 14:37 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
24 listopada 2021 08:21 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Zaktualizowanie sprawy, wniosków i załączników do obowiązujących przepisów.