Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Referat Działalności Gospodarczej pok. nr 103 – parter lub Punkt Obsługi Klienta (parter).
Godziny otwarcia:
Opłata za licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego taksówką uzależniona jest od okresu ważności licencji w latach.
Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska – BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
Pod względem prawnym rozpatrzenie sprawy, wydanie licencji lub odmowa wydania licencji, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku.
Wydawana jest licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką, a do każdego zgłoszonego pojazdu wydawany jest wypis.
Licencję można odebrać osobiście w Referacie Działalności Gospodarczej, parter pok. nr 103, tel. 61 286 77 40 lub istnieje możliwość przesłania listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał tę decyzję, tj. za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska.
Pojazd wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej objętej przedmiotową licencją musi spełniać warunki dodatkowe, o których mowa w § 24 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 ze zmianami).
W przypadku zaistnienia zmian danych zawartych w licencji, przedsiębiorca zobowiązany jest wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
Likwidacja działalności w zakresie objętej niniejszą licencją, wymaga złożenia wniosku o zrzeczenie się licencji.
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami):
„(…) art. 40. [Odbiorcy pisma]
§ 1. Pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi.
§ 2. Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika.
§ 3. W sprawie wszczętej na skutek podania złożonego przez dwie lub więcej stron pisma doręcza się wszystkim stronom, chyba że w podaniu wskazały jedną jako upoważnioną do odbioru pism.
§ 4. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§ 5. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia. Stronę należy o tym pouczyć przy pierwszym doręczeniu. Strona powinna być również pouczona o możliwości złożenia odpowiedzi na pismo wszczynające postępowanie i wyjaśnień na piśmie oraz o tym, kto może być ustanowiony pełnomocnikiem.
Art. 41 [Obowiązek zawiadomienia o zmianie adresu]
§ 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego.
§ 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny. (…)”.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej