Wydział Organizacyjno-Prawny

Stanowiska

Sekretarz Miasta Środa Wielkopolska

Informacje

Sekretarz Miasta Środa Wielkopolska - Sylwia Marchwińska

ul. Ignacego Daszyńskiego 5
63-000 Środa Wielkopolska
pok. 205
tel.: +48 61 286 77 19
fax: +48 61 286 77 02
e-mail: sekretarz@sroda.wlkp.pl

Dane kontaktowe

ul. Daszyńskiego 5, pok. 211
63-000 Środa Wielkopolska
tel. +48 61 286 77 10/11
tel. +48 785 670 006
fax +48 61 286 77 02

Kompetencje i zadania

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Prawnego należy organizacja sprawnej i kompetentnej obsługi klientów, organów Gminy oraz zapewnienie właściwych warunków pracy pracownikom Urzędu w wykonywaniu zadań, w tym szczególnie:
- dbałość o estetykę siedzib Urzędu.
- wykonywanie obowiązków Administratora nieruchomości zabudowanej stanowiącej współwłasność Gminy, Starostwa Powiatowego i Skarbu Państwa, położonej przy ulicy Daszyńskiego 5 oraz budynku Ratusza przy Placu Zamkowym 1.
- opracowywanie przy współudziale Wydziału Inwestycji i Zamówień planów adaptacji, remontów i napraw budynków, będących siedzibą Urzędu.
- analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat związanych z bieżącą eksploatacja obiektów.
- zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne.
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i nietrwałych stanowiących wyposażenie Urzędu.
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników.
- organizowanie staży oraz przygotowań zawodowych we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy.
- organizacja i nadzór nad robotami publicznymi realizowanymi w ramach programów Powiatowego Urzędu Pracy.
- Organizowanie pozyskiwania i właściwego wykorzystywania zasobów ludzkich i rzeczowych:
- prowadzenie rekrutacji na stanowiska urzędnicze i inne dla potrzeb Urzędu oraz na stanowiska kierownicze gminnych jednostek organizacyjnych z wyjątkiem placówek oświatowo- wychowawczych,
- ewidencjonowanie czasu pracy pracowników,
- kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych pracowników,
- przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy.
- zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen pracowników Urzędu.
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych.
- zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy.
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy.
- analizowanie i opiniowanie projektów uchwał dotyczących przejęcia przez Gminę zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
- koordynowanie prac związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach komunalnych.
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków kierowanych do Urzędu,
- prowadzenie archiwum zakładowego.
- prowadzenie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową Urzędu.
- przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora.
- prowadzenie rejestru obwieszczeń.
- prowadzenie okresowej analizy stanu bhp.
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy.
- przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych Burmistrza i prowadzenie ich rejestru.
- rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy.
- udział w dochodzeniach powypadkowych.
- prenumerata czasopism, dzienników urzędowych oraz innych publikacji.
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych.
- nadzór nad ochroną systemów i sieci informatycznych.
- prowadzenie ewidencji oświadczeń majątkowych oraz ich przesyłanie do właściwych organów.
- zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu.
- udostępnianie przepisów prawa miejscowego oraz przepisów prawnych wydawanych przez ogany państwowe.
- sprawowanie obsługi prawnej Rady, jej organów, Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych podległych Radzie, w tym:
- udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
- wydawania pisemnych opinii prawnych dla potrzeb Burmistrza, Rady i jej komisji, poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznej: poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych pod względem: legalności, gospodarności, rzetelności, celowości, terminowości, skuteczności.
- analiza efektywności działania i realizacji zadań wynikających z uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza.
- ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, w tym również osób odpowiedzialnych.
- ujawnianie nie wykorzystanych rezerw, wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań, niegospodarności, marnotrawstwa mienia publicznego, nadużyć, jak również osiągnięć i przykładów szczególnie sumiennej pracy.
- prowadzenie nadzoru nad właściwym przebiegiem procedur związanych z kontrolą wewnętrzną i audytem.
- kompletowanie protokołów z przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych.
- informowanie kierownictwa Urzędu o wynikach pracy, stwierdzonych nieprawidłowościach i uchybieniach.

Dokumenty

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 14 lutego 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Organizacyjno-Prawny
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Sylwia Marchwińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2021 13:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1486
20 lipca 2023 09:52 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych jednostki.
20 lipca 2023 09:33 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych jednostki.
14 lutego 2021 18:44 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych jednostki.