Zarządzenia Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

Zarządzenie Nr 32/2023 Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska z dnia 14 marca 2023 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Gen. J.H. Dąbrowskiego w Starkówcu Piątkowskim

Na podstawie art. 63 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zmianami), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r., poz. 1449 ze zmianami), § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021, poz. 1428) oraz art. 30, ust. 2, pkt.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40) zarządzam, co następuje

§ 1. Ogłaszam konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Gen. J.H. Dąbrowskiego w Starkówcu Piątkowskim.

§ 2. Ogłoszenie o konkursie stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Oświaty Kultury i Sportu.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz
Piotr Mieloch


Załącznik do Zarządzenia Nr 32/2023
Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska
z dnia 14 marca 2023 r.

Ogłoszenie o konkursie

Burmistrz Miasta Środa Wielkopolska ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Gen. J.H. Dąbrowskiego w Starkówcu Piątkowskim.

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r., poz. 1449 ze zmianami).
Oferty osób przystępujących do konkursu muszą zawierać:

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju placówki;
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
    • stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
    • stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
    • stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
  3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
    • imię (imiona) i nazwisko,
    • datę i miejsce urodzenia,
    • obywatelstwo,
    • miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w punkcie 2 świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
  5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
  6. w przypadku cudzoziemca – poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię:
    • dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim, lub
    • dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
    • dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego;
  7. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  8. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  9. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  10. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  11. oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
  12. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela;
  13. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
  14. w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym;
  15. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

Życiorys powinien być podpisany odręcznie (brak własnoręcznego podpisu powoduje niespełnienie wymagań formalnych) oraz opatrzony klauzulą
,,Oświadczam, że zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Burmistrza Miasta z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska i wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza dane wymagane przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczegółowe zawarte w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).”

Na żądanie organu prowadzącego kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w pkt. 4) do 7) oraz 12) do 13).
Z uwagi na realizację zadań w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, osoba wyłoniona do zatrudnienia będzie sprawdzana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym zgodnie z art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 31 tj. ze zmianami).
Uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju placówki należy złożyć w formie papierowej oraz elektronicznej – w formacie .doc na nośniku danych.

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Gen. J.H. Dąbrowskiego w Starkówcu Piątkowskim”, w terminie do dnia 31 marca 2023 r. do godziny 15:00, na adres
Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej, Punkt Obsługi Klienta, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska.

O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.


Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata na Dyrektora publicznej szkoły/przedszkola (na potrzeby konkursu)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L119/1) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Środa Wielkopolska, ul. Ignacego Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, 61 286 77 00, e-mail um@sroda.wlkp.pl.
  2. Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, kontakt z nim możliwy jest za pomocą poczty elektronicznej (adres mailowy iod@lesny.com.pl).
  3. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z RODO w celu przeprowadzenia konkursu na dyrektora publicznej szkoły podstawowej/publicznego przedszkola, na podstawie:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zmianami), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy oraz, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021, poz. 1428) w celu przeprowadzenia konkursu na dyrektora publicznej szkoły / publicznego przedszkola.
    2. art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda osoby której dane dotyczą) w zakresie danych osobowych innych niż: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez taką osobę, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia oraz dane wynikające z dokumentów wskazanych w ogłoszeniu o konkursie.
  4. Odbiorcami Twoich danych osobowych są podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów, w szczególności firmy informatyczne świadczące usługi w zakresie serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.
  5. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu oraz nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
  6. Twoje dane osobowe wskazane w pkt 3 a) powyżej będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej, dane osobowe wskazane w pkt 3 b) będą przetwarzane do czasu wycofania przez Ciebie zgody z tym że dane osobowe przetwarzane w celu dalszych procesów rekrutacyjnych będą przetwarzane przez okres maksymalnie 5 lat.
  7. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w RODO. Nie przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, ponieważ dane nie są przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO.
  8. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie w każdym czasie, poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy um@sroda.wlkp.pl.
  9. Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  10. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 a) jest niezbędne w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej / publicznego przedszkola, jesteś zobowiązany do ich podania, a ich niepodanie uniemożliwi wzięcie udziału w konkursie.
  11. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 b) jest dobrowolne i nie jest wymogiem ustawowym, umownym.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 14 marca 2023 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Oświaty Kultury i Sportu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Ciesielska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 marca 2023 15:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1956
09 listopada 2023 11:12 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych dokumentu. Uzupełnienie danych BIP. (Dokument opublikowany)
07 kwietnia 2023 14:21 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych dokumentu. Dostosowanie tekstu do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych. (Dokument opublikowany)
14 marca 2023 15:42 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)