Zarządzenia Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

Zarządzenie Nr 160/2023 Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska z dnia 4 grudnia 2023 roku w sprawie powołania Komisji do dokonania oceny formalnej i merytorycznej wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Środa Wielkopolska na realizację zadań w zakresie tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu na terenie Gminy Środa Wielkopolska w 2024 roku oraz ustalenia regulaminu pracy Komisji.

Na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 roku, poz. 40 ze zmianami) oraz § 2 ust. 8 zd. 2 uchwały Nr XIII/211/2019 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 26 września 2019 roku w sprawie określenia warunków oraz trybu finansowania rozwoju sportu na terenie gminy Środa Wielkopolska (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2019 roku poz. 8510) zarządzam, co następuje:

§ 1. Do dokonania oceny formalnej i merytorycznej wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Środa Wielkopolska na realizację zadań w zakresie tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu na terenie Gminy Środa Wielkopolska w 2024 roku, składanych w terminie do 10 grudnia 2023 r. zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr XIII/211/2019 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 26 września 2019 roku w sprawie określenia warunków oraz trybu finansowania rozwoju sportu na terenie gminy Środa Wielkopolska , powołuję Komisję w składzie:

  1. Katarzyna Duszczak - Przewodniczący Komisji – z Referatu Działalności Gospodarczej
  2. Lubomiła Zandrowicz lub Matylda Pawłowicz Radca Prawny,
  3. Bernadeta Przybyłowicz z Referatu Działalności Gospodarczej
  4. Małgorzata Kaczmarek – z Wydziału Oświaty Kultury i Sportu

§ 2.  Ustala się regulamin pracy Komisji:

  1. Komisja dokonuje oceny wniosków złożonych w terminie do 10 grudnia 2023 r., o których mowa w § 1. 
  2. Posiedzenie zwołuje Przewodniczący Komisji.
  3. Prace Komisji w zakresie oceny merytorycznej wniosków prowadzone są gdy w posiedzeniu bierze udział co najmniej trzech jej członków.
  4. Ocenę merytoryczną poprzedza dokonanie oceny formalnej wniosków. Ocenę formalną wniosków przeprowadzają pracownicy merytoryczni Referatu Działalności Gospodarczej będący powołani do Komisji wraz z Radcą Prawnym w Komisji lub przez całą Komisję. Ocena formalna wniosków może być rozpoczęta niezwłocznie po ich złożeniu, a przed upływem terminu składania wniosków, tj. przed 10 grudnia 2023 roku. 
  5. Przed przystąpieniem dokonywania oceny merytorycznej złożonych wniosków, członkowie Komisji podpisują oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. Oświadczenia dołącza się do protokołu z posiedzenia Komisji. 
  6. W przypadku stwierdzenia błędów formalnych, wzywa się wnioskodawców do ich usunięcia w terminie nie dłuższym niż 7 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. O wszystkich podejmowanych czynnościach w tym zakresie, spisuje się stosowne informacje w karcie oceny formalnej.
  7. Do dalszego etapu – oceny merytorycznej, dopuszczone zostają tylko wnioski spełniające wymagania formalne.
  8. Prace Komisji dotyczące oceny merytorycznej wniosków odbywają się na posiedzeniach zamkniętych.
  9. W pracach Komisji mogą brać udział osoby zaproszone przez Komisję, z głosem doradczym.
  10. Komisja dokonuje oceny merytorycznej według kryteriów, o których mowa w Uchwale powołanej w § 1. Dopuszcza się zastosowanie dodatkowych i pomocniczych kryteriów i skali oceny. W tym zakresie Komisja wypełnia do każdego wniosku karty oceny formalnej i merytorycznej złożonych wniosków, według załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia. Komisja po rozpoczęciu Komisji ustala wspólnie sposób oceniania i przyznawania punktów. 
  11. Na etapie oceny merytorycznej, Komisja może wystosować dodatkowe zapytanie dotyczące opisu zakresu i sposobu realizacji zadania, z czego sporządza się notatkę służbową lub załącza się odpowiedź pisemną (w tym także w postaci wiadomości e-mail). 
  12. Komisja sporządza końcowy zbiorowy protokół z dokonanych ocen. Protokół podlega przekazaniu Burmistrzowi Miasta Środa Wielkopolska. 
  13. Dokonane oceny formalne i merytoryczne wniosków mają charakter pomocniczy w celu podjęcia ostatecznego rozstrzygnięcia co do przyznania dotacji i nie są one wiążące dla Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska jako organu podejmującego decyzję w tym zakresie. 
  14. Ostatecznego rozstrzygnięcia, w tym ustalenia wysokości przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz Miasta, w oparciu o przedstawione oceny i protokół przez Komisję.
  15. Rozstrzygnięcie i przyznanie dotacji winno nastąpić najpóźniej w ciągu 40 licząc od dnia 10 grudnia 2023 r.. 

§ 3. Wykonanie zarządzenia wewnętrznego powierza się Kierownikowi Referatu Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz

Piotr Mieloch


Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 160/2023

Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

Załącznik nr ………. do protokołu

Środa Wielkopolska, dnia ............................

DG.426.     .2023

O Ś W I A D C Z E N I E    C Z Ł O N K ÓW     K O M I S J I

dotyczy oceny merytorycznej wniosku o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Środa Wielkopolska na realizację zadań w zakresie tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu na terenie Gminy Środa Wielkopolska w 2023 roku, złożonego przez:

 

 

na zadanie:

 

 

Wnioskowana kwota w zł:

 

 

My niżej podpisani, oświadczamy, że:

  1. Nie jesteśmy członkami władz lub organów statutowych podmiotów, które złożyły swoje wnioski.
  2. Nie jesteśmy członkami podmiotów (charakter członkostwa – np. zwykły, wspierający, honorowy), które złożyły swoje wnioski.
  3. Nie jesteśmy wolontariuszami wykonującym świadczenia na rzecz podmiotów, które złożyły swoje wnioski.
  4. Nie pozostajemy w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa z osobami, które pełnią funkcję w Zarządzenie lub innym organie statutowym w podmiocie składającym wnioski.
  5. Nie jesteśmy pracownikami lub stałymi współpracownikami w podmiocie składającym wnioski.
  6. Wyrażamy zgodę na bezpłatne uczestnictwo w pracach Komisji.
  7. Zobowiązujemy się do nieujawniania informacji dotyczących opiniowania wniosków.

Czytelne podpisy osób wchodzących w skład Komisji:

  1. ……………………………………………
  2. …………………………………………….
  3. …………………………………………….
  4. …………………………………………….

Podpisania odmówił:

  1.  ………………………………………………….
  2.  …………………………………………………

 

   Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 160/2023

Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

 

DG.426.       .2023     

KARTA OCENY FORMALNEJ i MERYTORYCZNEJ

 

Nazwa zadania

Wniosek o udzielenie dotacji z budżetu Gminy środa Wielkopolska na realizację zadań w zakresie tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu na terenie Gminy Środa Wielkopolska

Rodzaj zadania

        Organizacja lub/i udział w zajęciach i w zgrupowaniach sportowych przygotowujących do udziału w zawodach lub rozgrywkach sportowych realizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego organizowanego przez okręgowe bądź polskie związki sportowe jak i we współzawodnictwie dzieci i młodzieży w Systemie Sportu Młodzieżowego – sport dzieci i młodzieży oraz seniorów (wraz z tzw. grupami naborowymi, poniżej itp. młodzików, przygotowującymi się do udziału w ww. współzawodnictwie oraz udziałem w dodatkowych zawodach i imprezach sportowym o charakterze „towarzyskim” )

        Organizacja zajęć sportowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz udział w zawodach o charakterze „towarzyskim” (jako stwarzanie społeczności warunków i dostępności do sportu). Organizacja imprez sportowych (poza zawodami i imprezami realizowanymi z kalendarza imprez określonych związków sportowych – poz. 1)

Podstawa prawna

Uchwała nr XIII/211/2019 Rady miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia   26 września 2019r. w sprawie określenia warunków oraz trybu finansowania rozwoju sportu na terenie gminy Środa Wielkopolska

Nazwa ocenianego oferenta

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Z siedzibą ………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Tytuł zadania

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

  1. Kryteria formalne:

O C E N A     F O R M A L N A

kryteria

TAK

NIE

Czy wniosek został złożony we wskazanym terminie?

 

Odrzucenie

 

Czy wniosek został złożony na właściwym druku (wg załącznika do uchwały)?

 

Odrzucenie

 

Czy wniosek został podpisany przez upoważnione do tego osoby?

 

b. formalny

 

Czy wniosek zawiera wszystkie wymagane załączniki?

 

b. formalny

 

Czy zadanie z wniosku jest zadaniem wynikających z uchwały?

 

Odrzucenie

 

Czy podmiot składający wniosek jest uprawniony do jej złożenia?

 

Odrzucenie

 

Czy wniosek zawiera minimalny wkład własny finansowy – min. 10%?

 

Odrzucenie

 

 

Czy we wniosku wypełnione zostały wszystkie części / punkty wniosku oraz oświadczenia?

 

b. formalny

Czy wniosek zawiera prawidłowo dokonane podliczenia w kalkulacji kosztów (sumowanie wierszy i kolumn oraz obliczenia procentowe)?

 

b. formalny

Czy wniosek zawiera wady formalne wymagane do usunięcia?

 

 

- jeśli TAK, to wpisać jakie?

Za błędny formalne uznaje się: brak wymaganych załączników, nie wypełnione wszystkie części wniosku, brak podpisów lub podpisy złożone niezgodnie ze statutem, brak pełnomocnictwa, błędne podsumowania w kalkulacji kosztów – jeżeli wniosek podpisuje upoważniona osoba. Do usunięcia błędów formalnych wzywa się w terminie nie później niż 7 dni od dnia złożenia wniosku, a ich uzupełnienie należy dokonać w terminie nie dłuższym niż 7 dni od czasu otrzymania wezwania bądź potwierdzonej informacji   

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Termin i sposób zawiadomienia o brakach formalnych:

 

 

Potwierdzenie uzupełnienia braków formalnych w terminie do  …………………….:

 

 

 

CZY WNIOSEK PODLEGA ODRZUCENIU (nieterminowe uzupełnienie braków formalnych bądź niespełnienie wyżej wymaganych kryteriów)

TAK

NIE

Potwierdzenie dokonania oceny formalnej (data i podpis)

 

 

1 ……………………………… 2………………………………… 3 …………………………………… 4 ……………………………………..

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

DG.426.       .2023            ………………………………………………………………………………………………

 

2. Kryteria merytoryczne

Lp.

Zakres oceny

punktacja

Ocena punktowa

główna

Ocena punktowa dodatkowa

Uwagi  

1

Wpływ zadania na poprawę warunków uprawiania sportu na terenie gminy Środa Wielkopolska i na rzecz jej mieszkańców

 

0-10

 

 

 

 

 

 

2

dodatkowo - Realizacja celów publicznych z zakresu sportu określonych w uchwale:

 

1) poprawy warunków uprawiania sportu na terenie Gminy Środa Wielkopolska;

2) zwiększenia dostępności społeczności lokalnej do działalności sportowej prowadzonej przez kluby sportowe;

3) zwiększanie ilości drużyn uczestniczących w rozgrywkach prowadzonych przez Związki Sportowe na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim;

4)  osiągnięcia wyższych wyników sportowych przez zawodników klubów sportowych oraz podniesienie poziomu szkolenia sportowego zawodników w kategoriach młodzieżowych i seniorskich.

5) kreowania pozytywnego wizerunki Gminy Środa Wielkopolska poprzez udział we współzawodnictwie sportowym oraz promocja sportu i aktywnego stylu życia wśród mieszkańców .”

 

Ocenie podlega, czy we wniosku wskazano realizację powyższych celów oraz ich uzasadnienie – opisanie.

Czy wskazano TAK/NIE

 

 TAK/NIE   1-0

 

TAK/NIE   1-0

 

 

TAK/NIE   1-0

 

 

  TAK/NIE   1-0

 

 

 

 TAK/NIE   1-0

 

 

 

max 5 pkt

 

 

 

3

Przedstawiona kalkulacja kosztów

 

W szczególności w jaki sposób została dokonana kalkulacja pod kątem przejrzystości, czytelności, zdefiniowanych kosztów.

0-10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________

4

Zaangażowanie środków własnych - deklarowany wkład środków własnych finansowych w realizacji zadania:

Skala pomocnicza - ujednolicona

1.finansowe środki od 10,00% do 11%   - 1pkt

2.finansowe środki od 11,01% do 15%   - 2 pkt

3.finansowe środki od 15,01% do 20%   - 3 pkt

4.finansowe środki od 20,01% do 25%   - 4 pkt

5. finansowe środki od 25,01% do 30%  - 5 pkt

6. finansowe środki od 30,01% do 35%   - 6 pkt

7. finansowe środki od 35,01% do 40%   - 7 pkt

8. finansowe środki od 40,01% do 45%   - 8 pkt

9. finansowe środki od 45,01% do 50%   - 9 pkt

10.finansowe środki powyżej 50%           - 10 pkt

1-10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Możliwość realizacji zadania przez wnioskodawcę w tym poziom szkolenia sportowego na podstawie osiągniętych wyników rywalizacji sportowej

 

W tym ocena: poziomu szkolenia sportowego na podstawie osiągniętych wyników rywalizacji sportowej,  trenerów i ich kwalifikacji (jeśli we wniosku wskazano), posiadanie sprzętu, miejsce realizacji i warunki itp.

0-10

 

 

 

6

Dotychczasowa współpraca wnioskodawcy z Gminą (możliwość dania minusa za złą współpracę)

 

- na podstawie dokonywanych rozliczeń z Gminą w latach wcześniejszych (poprawność, terminowość rozliczania dotacji), stosowania się do zaleceń, podejmowanych innych działań w zakresie sportu i współorganizacji imprez

-5 do 5

 

 

 

7

Dostępność mieszkańców do działalności sportowej prowadzonej przez wnioskodawcę

z określeniem grupy odbiorców do której skierowane jest zadanie, planowanymi rekrutacjami, odpłatnością itp.

0-5

 

 

 

 

 

 

8

dodatkowo - Grupa docelowa odbiorców zadania:

 

Czy dokonano opisu grupy docelowej (tj.. ilość osób, grupy wiekowe, które objęte zostaną wsparciem)

 

Powyżej 100 – 5 pkt

71-100          - 4 pkt

51-70            - 3 pkt

21-50            - 2 pkt

do 20            -1 pkt

wskazanie liczbowo 0-5  (w przypadku braku danych  0 pkt)

 

 

 

 

9

Prezentowany poziom sportowy wnioskodawcy na poziomie powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim – według opisu z wniosku o osiągnięciach klubu i jego zawodników

 

- jeśli brak informacji to 0 pkt, brane pod uwagę informacje o randze zawodów, osiągnięciach zawodników, o posiadaniu zawodników powołanych do reprezentacji narodowej na poziomie juniora, czy dyscyplina jest dyscypliną olimpijską, czy klub posiada licencje itp.

0-10

 

 

 

10

dodatkowo - Dotychczasowe doświadczenie Wnioskodawcy w zakresie realizowanego zadania przy dofinansowaniu z Gminy (w danym zakresie):

Wnioskodawca:

- nigdy nie realizował zadania – 0 pkt

- realizował zadanie od 2022 r. – 1 pkt

- realizuje zadanie od 2-4 lat – 3 pkt

- realizuje zadanie powyżej 5 lat – 5 pkt

0-5

 

 

 

11

dodatkowo – ilość punktów zdobytych we współzawodnictwie sportowym dzieci i młodzieży w roku 2022 :

-   „0” pkt/lub „nie uczestniczy”         – 0  pkt

-    1-25    pkt                                       – 2  pkt

- 26-50     pkt                                      – 4  pkt

- 51-75     pkt                                      – 6  pkt

- 76-100   pkt                                      – 8  pkt

- powyżej 100 pkt                               – 10 pkt

0-10

 

 

 

 

RAZEM

max 85 pkt

 

 

 

 

Ocena wg obowiązkowych kryteriów

1-60

 

 

 

 

Ocena wg dodatkowych kryteriów

0-25

 

 

 

UWAGI – OPINIE ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

PODPISY osób dokonujących oceny:

1 ……………………………………………… 2………………………………………………… 3 ……………………………………………… 4 ………………………………………….……..

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 04.12.2023
Dokument wytworzony przez: Referat Działalności Gospodarczej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Katarzyna Duszczak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 grudnia 2023 13:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Jaśkowiak
Ilość wyświetleń: 1415
05 grudnia 2023 08:11 (Małgorzata Jaśkowiak) - Opublikowanie dokumentu.
04 grudnia 2023 13:15 (Małgorzata Jaśkowiak) - Dodanie dokumentu. (Dokument nieopublikowany)