Zarządzenia Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

Zarządzenie Nr 1/2025 Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska z dnia 2 stycznia 2025 r. w sprawie rezygnacji z doręczeń elektronicznych albo z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej ze względu na przesłanki organizacyjne

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.) oraz art. 147 ust. 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. Do dnia 31 grudnia 2025 r. nie stosuje się przepisu art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych w zakresie:

  1. decyzji wymiarowych podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego ze względu na przesłanki organizacyjne, tj. z uwagi na konieczność wydania i wysłania dużej ilości ww. decyzji podatkowych w krótkim czasie wynikającym z przepisów prawa oraz braku możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia przeszukiwania bazy adresów elektronicznych z poziomu systemu dedykowanego do wymiaru ww. podatków;
  2. zawiadomień w sprawie zmiany stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze względu na przesłanki organizacyjne, tj. z uwagi na konieczność wydania i wysłania dużej ilości ww. dokumentów w krótkim czasie wynikającym z przepisów prawa oraz brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia przeszukiwania bazy adresów elektronicznych z poziomu systemu dedykowanego do wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  3. upomnień podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze względu na przesłanki organizacyjne, tj. z uwagi na konieczność wydania i wysłania dużej ilości ww. dokumentów w krótkim czasie wynikającym z przepisów prawa oraz brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia przeszukiwania bazy adresów elektronicznych z poziomu systemu dedykowanego do egzekucji ww. podatków i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  4. informacji PIT oraz deklaracji ZUS IMIR ze względu na przesłanki organizacyjne, tj. z uwagi na konieczność wydania i wysłania dużej ilości ww. dokumentów w krótkim czasie wynikającym z przepisów prawa oraz brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia przeszukiwania bazy adresów elektronicznych z poziomu systemu dedykowanego do obsługi ww. zawiadomień oraz deklaracji.

§ 2. Wyłączenia, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2 stosuje się odpowiednio do wezwań, zawiadomień, postanowień, innych decyzji niż określone w § 1 pkt 1 i 2, których podstawą prawną są przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.

§ 3. Wyłączenia, o których mowa w § 1 nie wykluczają możliwości doręczania korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego, w szczególności, gdy korespondencja ta nie ma charakteru masowego.

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Podatkowego oraz Pracownikowi ds. Płac w zakresie posiadanych kompetencji.

§ 5. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2025 r.

Burmistrz
Piotr Mieloch

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2 stycznia 2025 roku
Dokument wytworzony przez: Referat Podatkowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Agnieszka Kimmel
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 stycznia 2025 10:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 646
14 stycznia 2025 10:05 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)