Zarządzenia Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska

Zarządzenie nr 16/2025 Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska z dnia 06 lutego 2025 r. zmieniające zarządzenie nr 14/2024 z dnia 02 lutego 2024 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Na podstawie art. 8 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 2024 r., poz. 1130 ze zmianami), art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2024 r. poz. 1465 ze zmianami), zarządzam co następuje:

§ 1. Zmienia się Regulamin Komisji, stanowiący załącznik do zarządzenia nr 14/2024 z dnia 02 lutego 2024 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

§ 2. Regulamin Komisji, o którym mowa w § 1, określający jej organizację i tryb działania, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z up. Burmistrza
Paweł Wullert
Zastępca Burmistrza Miasta

Załącznik do Zarządzenia Nr 16/2025
Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska
z dnia 06 lutego 2025 r.

Regulamin
Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Środzie Wielkopolskiej

§ 1.
  1. Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna, zwana dalej „Komisją” jest organem doradczym Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska, zwanego dalej „Burmistrzem” w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy Środa Wielkopolska.
  2. Komisja ma siedzibę w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, zwanym dalej „Urzędem”.
  3. Zadaniem nadrzędnym Komisji zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zwanej dalej „Ustawą” jest doradztwo Burmistrzowi, zgodnie z zasadami ładu przestrzennego, ochrony środowiska, dóbr rolnych i leśnych, ochrony krajobrazu oraz ochrony dziedzictwa kultury.
  4. Do zadań Komisji należy:
    1. doradztwo i analizowanie polityki przestrzennej gminy Środa Wielkopolska, zwanej dalej „Gminą”,
    2. doradztwo i opiniowanie opracowań z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, architektury, w tym:
      1. miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
      2. studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
      3. planu ogólnego Gminy,
      4. zintegrowanych planów inwestycyjnych,
      5. oceny aktualności planu ogólnego i planów miejscowych,
      6. koncepcji urbanistyczno-architektonicznych,
      7. lokalizacji obiektów budowlanych i innych rozwiązań o charakterze architektoniczno-przestrzennym, strategicznym;
    3. desygnowanie co najmniej jednego przedstawiciela na potrzeby spotkań otwartych o których mowa w art. 6e i 6f ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych.
  5. Komisja realizuje swoje zadania zgodnie z przepisami Ustawy, przepisami wykonawczymi, przepisami ustaw odrębnych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego.
§ 2.
  1. Przewodniczącego Komisji oraz jego członków powołuje i odwołuje Burmistrz.
  2. W skład Komisji wchodzą Przewodniczący, Sekretarz oraz Członkowie spełniający wymogi określone w art. 8 ust. 6 Ustawy.
  3. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komisji może powołać do pracy w Komisji ekspertów z dziedziny stanowiącej przedmiot posiedzenia, bez prawa udziału w głosowaniu.
  4. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych organów samorządu terytorialnego odpowiedzialni za planowanie przestrzenne w swoich jednostkach, bez prawa udziału w głosowaniu oraz pracownicy Urzędu odpowiedzialni w szczególności za gospodarkę nieruchomościami, ochronę środowiska, komunikację, inwestycje i finanse, a także przedstawiciele innych organów i instytucji.
  5. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział autorzy opracowań będących przedmiotem posiedzenia.
§ 3.
  1. Przewodniczący Komisji:
    1. w uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej Urzędu odpowiedzialnym za planowanie przestrzenne wyznacza termin posiedzeń Komisji na wniosek Burmistrza,
    2. prowadzi posiedzenia Komisji i czuwa nad ich prawidłowym przebiegiem,
    3. ustala w zależności od danego opracowania potrzebę dokonania wizji w terenie,
    4. rozdziela pomiędzy członków Komisji prace podejmowane w trybie roboczym,
    5. reprezentuje Komisję na zewnątrz,
    6. formułuje ustalenia z posiedzeń komisji i przygotowuje opinię dla każdego dokumentu planistycznego oddzielnie, w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji,
    7. przedkłada Burmistrzowi opinię Komisji w terminie wskazanym w piśmie Burmistrza o zaopiniowanie dokumentu,
    8. zatwierdza protokół z posiedzeń Komisji,
    9. przekazuje protokół z posiedzenia wraz z listą obecności do Urzędu,
    10. uczestniczy jako przedstawiciel Komisji w spotkaniu otwartym, o którym mowa w art. 6e i 6f ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych jeśli zostanie desygnowany przez Komisję.
  2. Sekretarz Komisji:
    1. w razie nieobecności Przewodniczącego wyznacza termin posiedzeń Komisji na wniosek Burmistrza, w uzgodnieniu z pracownikiem Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej Urzędu odpowiedzialnym za planowanie przestrzenne,
    2. zawiadamia członków Komisji o terminie i miejscu mającego się odbyć posiedzenia oraz zaprasza osoby przewidziane do udziału w posiedzeniu Komisji,
    3. przygotowuje materiały na komisje i udostępnia je członkom komisji,
    4. w razie nieobecności Przewodniczącego prowadzi posiedzenia Komisji i czuwa nad ich prawidłowym przebiegiem,
    5. przygotowuje listę obecności,
    6. sporządza projekt protokołu z posiedzeń Komisji,
    7. wykonuje inne czynności organizacyjne i kancelaryjne wynikające z pracy Komisji, w tym przechowywanie bieżących akt Komisji i przygotowanie ich do przekazania do archiwum Urzędu,
    8. uczestniczy jako przedstawiciel Komisji w spotkaniu otwartym, o którym mowa w art. 6e i 6f ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych, jeśli zostanie desygnowany przez Komisję.
  3. Każdy Członek Komisji:
    1. zobowiązany jest do aktywnego uczestniczenia w pracach Komisji,
    2. zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu Komisji,
    3. zobowiązany jest do przestrzegania zasad etycznego postępowania, działania zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą w interesie publicznym, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach objętych zakresem działania Komisji,
    4. zobowiązany jest do informowania Przewodniczącego Komisji o ewentualnej nieobecności w pracach,
    5. zobowiązany jest do podpisania listy obecności w posiedzeniu Komisji, w którym uczestniczył,
    6. może zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii, które zostaną odzwierciedlone w protokole,
    7. może do protokołu złożyć zdanie odrębne. Złożenie zdania odrębnego wymaga pisemnego uzasadnienia,
    8. uczestniczy jako przedstawiciel Komisji w spotkaniu otwartym, o którym mowa w art. 6e i 6f ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych, jeśli zostanie desygnowany przez Komisję.
§ 4.
  1. W przypadku nieobecności Sekretarza zastępuje go członek Komisji wybrany przez pozostałych członków Komisji.
  2. W przypadku, gdy Członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
  3. Zawiadomienia członków Komisji o terminie i miejscu mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenie osób przewidzianych do udziału w posiedzeniu Komisji należy wysłać co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
  4. Posiedzenia Komisji odbywają się w siedzibie Urzędu, w godzinach pracy Urzędu.
    W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się organizowanie posiedzeń Komisji w formie zdalnej.
  5. Jeśli z winy członka Komisji niemożliwe będzie, w wymaganym terminie, zwołanie posiedzenia Komisji w pełnym składzie, Przewodniczący, a podczas jego nieobecności Sekretarz – wyklucza tego członka z udziału w tym posiedzeniu.
  6. Opinie muszą być sformułowane podczas jednego posiedzenia.
  7. Komisja w toku dyskusji winna opracować istotne elementy opinii.
  8. Opinie Komisja przyjmuje na posiedzeniach Komisji, w drodze głosowania, zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji, a w przypadku jego wyłączenia – Sekretarz Komisji.
  9. Obsługę organizacyjno-techniczną zapewnia Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej Urzędu.
§ 5.
  1. Udział członków w spotkaniach otwartych oraz posiedzeniach Komisji jest odpłatny, z zastrzeżeniem punktu 2.
  2. Posiedzenia Komisji, przedmiotem których jest wyłączanie desygnowanie przedstawiciela na spotkania otwarte, o których mowa w § 1 ust. 4 pkt 3 niniejszego Regulaminu, są nieodpłatne.
  3. Koszty związane z posiedzeniem Komisji i spotkaniem otwartym ponosi Burmistrz.
  4. Członkowie Komisji za udział w posiedzeniach i spotkaniach otwartych otrzymują wynagrodzenie na podstawie zawartych umów po przedłożeniu rachunków/faktur.
§ 6. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu zastosowanie mają przepisy Ustawy oraz przepisy wykonawcze na jej podstawie.

Wiadomości powiązane

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 6 lutego 2025 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marcin Trojanowicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 lutego 2025 13:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 519
13 lutego 2025 13:19 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)