Ogłoszenia innych jednostek

Ogłoszenie o możliwości składania wniosków na dodatek węglowy

Od 17 sierpnia 2022 roku wnioski o dodatek węglowy można pobrać:

  • w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Sportowej 9c, od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania,
  • ze stron internetowych Ośrodka Pomocy Społecznej (http://www.opssrodawlkp.pl) lub Urzędu Miejskiego ().

Wnioski o dodatek węglowy należy składać:

  • osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Sportowej 9c,
  • za pomocą poczty tradycyjnej,
  • za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
    W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Przy składaniu wniosku prosimy podać numer konta bankowego, co przyśpieszy wypłatę świadczenia.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do 30 listopada 2022 roku.

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po 30 listopada 2022 roku pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Przyznanie przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz albo prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.

Dodatkowe informacje pod numerami telefonów:

  • (61) 285 35 80,
  • 693 030 098,
  • 693 180 091.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Pomoc społeczna

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17 sierpnia 2022 roku
Dokument wytworzony przez: Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Danuta Wieczorek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 sierpnia 2022 12:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 602
20 listopada 2023 15:08 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych dokumentu. Uzupełnienie danych BIP. (Dokument opublikowany)
23 sierpnia 2022 14:25 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 sierpnia 2022 10:14 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika [wzor_wniosku_o_wyplate_dodatku_weglowego.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)