Uzyskanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego – wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta, Wydziale Inwestycji i Zamówień lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
  • ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego w przypadku budowy sieci lub dużych inwestycji liniowych;
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli inwestycja tego wymaga (zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych).
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, jeżeli wymaga tego Prawo budowlane;
  • harmonogram prowadzonych robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót).

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Opłatę za zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót, ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego oraz stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego.

Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska – BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
W Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej przy użyciu karty płatniczej.

Sposób uiszczenia opłaty skarbowej zawarty jest w karcie usługi publicznej Uiszczenie opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Zgodnie z przepisami KPA do 30 dni, lecz zwykle decyzja wydawana jest w terminie do 14 dni.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja zezwalająca na zajęcie pasa drogowego;
  2. Decyzję można odebrać osobiście w Wydziale Inwestycji i Zamówień Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej, pok. 217, tel. 61 286 77 31/35;
  3. Decyzja może zostać przesłana listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zmianami);
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 ze zmianami);
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 ze zmianami);
  • Uchwała Nr XXI/334/2020 z dnia 28 maja 2020 roku zmieniającą uchwałę Nr XVI/268/2019 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie infrastruktury technicznej na drogach gminnych, których zarządcą jest Gmina Środa Wielkopolska.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Inne informacje

Teren zajęty obejmuje cały plac budowy tj. miejsce wykopu, odkładu urobku, składowania materiałów, powierzchnię zajętą przez sprzęt, barakowozy, jak również drogi objazdowe i dojazdowe (za wyjątkiem objazdu po istniejącej sieci dróg).
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy oraz zajęcie pasa drogowego o powierzchni większej niż określonej w zezwoleniu, zarządca drogi pobiera w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości 10-krotnej opłaty.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 listopada 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Inwestycji i Zamówień
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Michał Orłowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 lutego 2021 08:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1148
19 stycznia 2023 11:43 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2022 14:51 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
05 maja 2022 09:38 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Dostosowanie tekstu do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych.