Uzyskanie decyzji zezwalającej na umieszczenie reklamy oraz obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy oraz obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego – wniosek dostępny w Punkcie Obsługi Klienta, Wydziale Inwestycji i Zamówień lub na stronie internetowej Urzędu.

Załączniki:

  • plan sytuacyjny działki w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesioną lokalizacją reklamy lub obiektu budowlanego z podaniem ich wymiarów;
  • szkic, rysunek lub zdjęcie reklamy lub wizualizacja obiektu;
  • dodatkowe dokumenty – na żądanie zarządcy drogi;

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Wysokość opłat za umieszczenie reklamy oraz obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego ustalona jest zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Środzie Wlkp. z dnia 7 czerwca 2004 r. Nr XVI /214/2004 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Gmina Środa Wlkp. i określona jest w decyzji.

Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska – BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
W Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej przy użyciu karty płatniczej.

Sposób uiszczenia opłaty skarbowej zawarty jest w karcie usługi publicznej Uiszczenie opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Zgodnie z przepisami KPA do 30 dni, lecz zwykle usługa realizowana jest w terminie do 14 dni.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Decyzja zezwalająca na umieszczenie reklam lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
  2. Decyzję można odebrać osobiście w Wydziale Inwestycji i zamówień Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej, pok. 217, tel. 61 286 77 32/35;
  3. Decyzja może zostać przesłana listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zmianami);
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.);
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 ze zm.);
  • Uchwały Nr XXI/334/2020 z dnia 28 maja 2020 roku zmieniającą uchwałę Nr XVI/268/2019 Rady Miejskiej w Środzie Wlkp. z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie infrastruktury technicznej na drogach gminnych, których zarządcą jest Gmina Środa Wielkopolska.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Inne informacje

Uzyskana decyzja zezwalająca na umieszczenie reklamy oraz obiektów budowlanych w pasie drogowym nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych. Roboty można rozpocząć na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych w Wydziale Administracji Architektoniczno-Budowlanej Starostwa Powiatowego w Środzie Wielkopolskiej.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 listopada 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Inwestycji i Zamówień
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Michał Orłowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 lutego 2021 09:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 479
19 stycznia 2023 11:43 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2022 14:53 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2022 14:47 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych