Ubieganie się o wykonanie przez Gminę prac remontowych w lokalu wchodzącym w skład mieszkaniowego zasobu gminy

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o przeprowadzenie prac remontowych w lokalu komunalnym – dostępny w Punkcie Obsługi Klienta, Referacie Gospodarki Komunalnej w Wydziale Inwestycji i Zamówień lub na stronie internetowej Urzędu.

Miejsce złożenia dokumentów

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski, Punkt Obsługi Klienta (parter budynku).

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Bez opłat.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Rozpatrzenie wniosku zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego następuje bez zbędnej zwłoki. W wyjątkowych sytuacjach, gdy sprawa wymaga wyjaśnień, termin rozpatrzenia może zostać wydłużony do jednego miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Sposób załatwienia sprawy

Z urzędu zostaje wystosowane pismo do administratora komunalnych zasobów mieszkaniowych o dokonanie oceny stanu technicznego elementu mającego podlegać remontowi. Wnioskodawca dostaje pismo do wiadomości. Administrator po dokonaniu ustaleń spisuje na tę okoliczność stosowny protokół. Wnioskodawca przy dokonywaniu oceny zostaje powiadomiony, czy element zostaje zakwalifikowany do wymiany, czy remontu i czy leży to w jego kompetencjach, czy też właściciela lokalu.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 t. j.),
  • Ustawa o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 z późniejszymi zmianami),
  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2005 r., Nr 31, poz. 266),
  • Uchwała Nr XXVIII/498/2012 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Środa Wielkopolska w latach 2013-2017.

Tryb odwoławczy

Brak trybu odwoławczego.

Inne informacje

Remonty realizowane są w oparciu o posiadane środki zabezpieczone na ten cel w budżecie gminy na dany rok budżetowy.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 7 listopada 2013 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Inwestycji i Zamówień
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Michał Orłowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 kwietnia 2021 13:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 306
04 października 2022 14:55 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2022 14:43 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
31 maja 2022 07:59 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.