Odpowiednio:
Załączniki:
Formularz meldunkowy może być sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego, w obecności osoby dokonującej zgłoszenia na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez tę osobę. Formularze meldunkowe muszą być potwierdzone przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
Ratusz, Środa Wielkopolska, Plac Zamkowy 1, Wydział Spraw Obywatelskich pok. nr 1.
Godziny otwarcia:
Dokonanie czynności urzędowej w sprawach, które nie podlegają opłacie skarbowej określone są w art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2019 r., poz. 1000 ze zmianami).
Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska – BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
W Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej przy użyciu karty płatniczej.
Sposób uiszczenia opłaty skarbowej zawarty jest w karcie usługi publicznej Uiszczenie opłaty skarbowej.
Zameldowanie i/lub wymeldowanie dokonywane jest niezwłocznie, po złożeniu wymaganych dokumentów i druków.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu. Po przedstawieniu wymaganych formularzy i dokumentów osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały otrzymuje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania. Osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt czasowy otrzymuje zaświadczenie
o zameldowaniu na pobyt czasowy tylko na swój wniosek (wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł). Zaświadczenie to jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania i nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego. Zaświadczenia te wydaje się na wniosek zainteresowanego (wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł).
Brak.
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie. Obowiązek meldunkowy polega na:
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania. Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej
miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem. Ilekroć w ustawie jest mowa o pobycie czasowym obywatela polskiego należy przez to rozumieć przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Równocześnie można mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Zameldowania dzieci obywateli polskich zamieszkujących na terytorium RP, urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego albo czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
Zameldowania (wymeldowania) na pobyt stały lub czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego i czasowego, dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego albo czasowego.
Obowiązku meldunkowego (zameldowanie i wymeldowanie) można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Przy czym obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie dokumentu elektronicznego, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu – a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do
lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
Przy dokonywaniu czynności meldunkowych można jednocześnie na druku meldunkowym wyrazić zgodę na przekazanie do rejestru danych kontaktowych imienia, nazwiska, numeru PESEL oraz numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej (patrz Karta usługi publicznej – Rejestr danych kontaktowych).
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej