Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej dostępny w Wydziale Spraw Obywatelskich i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania,
  • w przypadku gdy wnioskodawcą jest właściciel mieszkania należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu (np. akt własności, umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument oświadczający tytuł prawny do lokalu),
  • pisemne pełnomocnictwo, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika oraz dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport,
  • dowód opłaty skarbowej za decyzję – 10,00 zł,
  • dowód opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł. (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

 

Miejsce złożenia dokumentów

Ratusz, Środa Wielkopolska, Plac Zamkowy 1, Wydział Spraw Obywatelskich pok. nr 1.

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

 

Opłaty

  1. Opłata skarbowa – 10,00 zł. za decyzję,
  2. Opłata skarbowa – 17,00 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika (Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu nie podlega opłacie skarbowej).

Wpłat należy dokonać na konto Gminy Środa Wielkopolska – BNP PARIBAS Bank Polska Spółka Akcyjna 64 1600 1462 1747 0274 5000 0003.
W Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej – pok. nr 101 – i w Urzędzie Stanu Cywilnego istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej przy użyciu karty płatniczej.

Sposób uiszczenia opłaty skarbowej zawarty jest w karcie usługi publicznej Uiszczenie opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Sposób załatwienia sprawy

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej dokonane jest przez wydanie decyzji o wymeldowaniu, bądź odmowie wymeldowania. Decyzja zostanie przesłana listem, za potwierdzeniem odbioru. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji w Wydziale Spraw Obywatelskich. Wówczas prosimy o podanie na wniosku nr. telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru decyzji.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2019.1397 t. j.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020.256 t. j.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019.1000 t. j.).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska.

Inne informacje

Brak.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 20 marca 2020 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marcin Nowak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lipca 2021 11:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 774
19 stycznia 2023 11:55 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
05 października 2022 07:48 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
05 października 2022 07:48 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.