Rejestr danych kontaktowych

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych/o aktualizację danych w rejestrze danych kontaktowych/o usunięcie danych z rejestru danych kontaktowych.

Załączniki:

  • telefon komórkowy – jeśli potwierdza się dane w RDK przy urzędniku. Na podany numer telefonu przesłany zostanie SMS z kodem. Jeżeli potwierdzenie ma nastąpić przez adres e-mail, niezbędny będzie dostęp do poczty elektronicznej.
  • dowód osobisty lub paszport.

Miejsce złożenia dokumentów

Ratusz, Środa Wielkopolska, Plac Zamkowy 1, Wydział Spraw Obywatelskich pok. nr 1.

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

Brak.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

  • Wpis lub zmiana danych kontaktowych – dostępność w RDK po potwierdzeniu kodem,
  • Usuwanie danych – dane usunięte zostają natychmiast.

Sposób załatwienia sprawy

Osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich, Plac Zamkowy 1, pok. nr 1.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 346),
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2467),
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397),
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 332).

Tryb odwoławczy

Brak.

Inne informacje

Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane można w każdej chwili usunąć bądź dokonać ich zmiany w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.

Dane gromadzone przez Rejestr Danych Kontaktowych

  1. imię i nazwisko;
  2. numer PESEL;
  3. numer telefonu komórkowego;
  4. adres poczty elektronicznej.

Osoby które mogą przekazać dane do Rejestru Danych Kontaktowych:

  1. Osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
  2. Osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego.

Rejestr danych kontaktowych pozwala szybko i wygodnie uzyskać informacje na temat:

  • dokumentów gotowych do odbioru,
  • rozpatrzenia złożonych wniosków,
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacje w zainicjowanych przez obywatela sprawach urzędowych.

RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących danej osoby. Dane w RDK będą bezpieczne. Dostęp do nich mieć będą tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.

Przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych może nastąpić przy czynnościach meldunkowych, a także przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 11 września 2020 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marcin Nowak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lipca 2021 14:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1559
05 października 2022 07:56 (Mateusz Ślebioda) - Usunięcie załącznika.
05 października 2022 07:55 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
14 lipca 2021 14:20 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie załącznika.