Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Nie potrzebujemy od Ciebie żadnych dokumentów. Możesz złożyć żądanie ustnie, elektronicznie, za pomocą tłumacza migowego lub korespondencyjnie.
Jeśli wybierasz korespondencję, to zalecamy skorzystanie z naszego wzoru wniosku Dodaj do niego ewentualne załączniki stanowiące dodatkowy opis barier dostępności. Wzór wniosku jest dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku).

Miejsce złożenia dokumentów

Miejsce załatwienia sprawy

Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski. Pomoc uzyskasz także pod numerem telefonu – 61 286 77 08.
Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Miejsce złożenia dokumentów

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie.

Termin i sposób załatwienia

Termin realizacji

Dostępność lub dostęp alternatywny zapewniamy bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia Twojego żądania. Jeżeli w tym terminie nie możemy jej zapewnić, zostaniesz niezwłocznie powiadomiony o przyczynach opóźnienia oraz o nowym terminie. Nie może on przekroczyć dwóch miesięcy od daty Twojego żądania.

Sposób załatwienia sprawy

Po Twoim żądaniu dostępności cyfrowej sprawdzamy go pod kątem zgodności z wymaganiami ustawy.
W przypadku braków lub błędów skontaktujemy się z Tobą w celu ich poprawienia w określonym terminie. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku i zostawimy go bez rozpoznania.
Jeżeli wniosek nie będzie dotyczył naszego podmiotu, to zwrócimy go Tobie z informacją, że nie jesteśmy podmiotem właściwym do jego rozpatrzenia.
Po ustaleniu, że Twój wniosek trafił w odpowiednie miejsce i zawiera wymagane informacje, zapewnimy dostępność w zakresie, który wskazałeś we wniosku.
Zapewnienie dostępności może być dla nas niemożliwe do wykonania. W takiej sytuacji niezwłocznie powiadomimy Ciebie o braku możliwości zapewnienia dostępności, ale zastosujemy dostęp alternatywny.
Możemy odmówić Tobie zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli spowoduje to naruszenie integralności lub wiarygodności informacji.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zmianami).

Tryb odwoławczy

Masz prawo do złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności do naszego Urzędu. Skargę rozpatrzy Rada Miejska w Środzie Wielkopolskiej niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca. Zostaniesz zawiadomiony o wyniku Twojej skargi.

Inne informacje

Jesteśmy zobowiązani do zapewniania dostępności cyfrowej stron internetowych, aplikacji mobilnych i ich elementów. Każdy może zwrócić się do nas z żądaniem zapewnienia dostępności konkretnych elementów lub o udostępnienie ich w sposób alternatywny.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 31 marca 2022 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Rozwoju i Promocji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Mateusz Ślebioda
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2022 12:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 295
03 kwietnia 2024 09:46 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2022 13:53 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Aktualizacja danych
31 marca 2022 12:28 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych sprawy. Dostosowanie tekstu do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych.