Wydział Rozwoju i Promocji

Stanowiska

Dane kontaktowe

ul. Daszyńskiego 5, pok. 209
63-000 Środa Wielkopolska
tel. +48 61 286 77 06/08
tel. +48 693 630 936
fax +48 61 286 77 02
e-mail – biuro@sroda.wlkp.pl

Sekretariat
ul. Daszyńskiego 5, pok. 214
63-000 Środa Wielkopolska
tel. +48 61 286 77 00/01
fax +48 61 286 77 02
e-mail – sekretariat@sroda.wlkp.pl

Punkt Obsługi Klienta
ul. Daszyńskiego 5, parter
63-000 Środa Wielkopolska
tel. +48 61 286 77 70
fax +48 61 286 77 02
e-mail – um@sroda.wlkp.pl

Kompetencje i zadania

Do zadań Wydziału Rozwoju i Promocji należy zapewnienie sprawnej i kompetentnej obsługi klientów, Burmistrza i jego Zastępcy oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
- udzielanie informacji o sposobie i trybie załatwianych spraw w Urzędzie, wydawania druków i wniosków w Punkcie Obsługi Klienta, przekazywanie do poszczególnych komórek organizacyjnych poczty elektronicznej.
- obsługa Sekretariatu Burmistrza.
- prowadzenie ewidencji i rozdzielanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej Urzędu, również w wersji elektronicznej.
- przyjmowanie interesantów oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem i Zastępcą Burmistrza lub kierowanie ich do właściwych wydziałów bądź referatów.
- prowadzenie obsługi sekretarsko-biurowej Burmistrza i jego Zastępcy.
- współpraca z organami administracji rządowej, organizacjami pozarządowymi.
- współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przedsięwzięć na rzecz społeczności lokalnej, w tym przyjmowanie wniosków (propozycji) ważniejszych przedsięwzięć do sfinansowania ze środków budżetu Gminy i ich kierowanie do rozpatrzenia przez kompetentne komórki organizacyjne Urzędu.
- współpraca z organami jednostek samorządu terytorialnego i ich organizacjami w zakresie działań podejmowanych przez Burmistrza.
- koordynowanie i nadzór spraw związanych z Systemem Zarządzania Jakością, w tym:
- przedstawianie sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu,
- wdrażanie działań korygujących i zapobiegawczych,
- opracowywanie projektu planów audytów wewnętrznych,
- współpracę z audytorami,
- upowszechnienie wśród pracowników systemu zarządzania jakością poprzez szkolenia,
- zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości w systemie, zagrażających utrzymanie systemu,
- podejmowanie ciągłych działań udoskonalających system.
- przygotowywanie materiałów sprawozdawczych dla Burmistrza, w tym sprawozdań dla potrzeb Rady.
- organizowanie obchodów rocznic, uroczystości i świąt państwowych z udziałem Burmistrza.
- organizacja i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
- kreowanie wizerunku Burmistrza i podległego mu Urzędu, w ramach działań promocyjnych Gminy.
- obsługa prasowa Urzędu.
- bieżące analizowanie informacji i publikacji prasowych związanych z działalnością Burmistrza i podległych mu gminnych jednostek organizacyjnych.
- prezentacja dokonań Burmistrza, Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych.
- opracowywanie informacji dla potrzeb Średzkiego Biuletynu Samorządowego, w tym szczególnie sporządzanie umów i bieżące rozliczenie środków niezbędnych na jego wydawanie i kolportaż.
- opracowywanie i prowadzenie kampanii promocyjnych.
- gromadzeniem informacji o Gminie i przygotowywaniem materiałów promujących Gminę na zewnątrz.
- podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych z Unii Europejskiej.
- nawiązywanie współpracy zagranicznej Gminy: tworzenie programu współpracy z miastami partnerskimi, nadzorowanie praktycznej realizacji zapisów programów współpracy z miastami partnerskimi, prowadzenie obsługi administracyjnej współpracy z miastami partnerskimi, organizacja obsługi językowej współpracy z miastami partnerskimi.
- koordynowanie zagadnień związanych z pozyskiwaniem przez Gminę środków pomocowych z Unii Europejskiej i innych funduszy strukturalnych.

Dokumenty

Konsultacje społeczne

Strategie, Regulaminy, Programy i Raporty Gminy

Uchwały Rady Miejskiej

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 14 lutego 2021 roku
Dokument wytworzony przez: Wydział Rozwoju i Promocji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Krystyna Stachowiak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lutego 2021 13:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Ślebioda
Ilość wyświetleń: 1367
20 lipca 2023 09:53 (Mateusz Ślebioda) - Zmiana danych jednostki.
20 lipca 2023 09:34 (Mateusz Ślebioda) - Aktualizacja danych jednostki.
10 czerwca 2021 10:45 (Mateusz Ślebioda) - Dodanie stanowiska: Naczelnik.