Wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności wraz z ewentualnymi załącznikami stanowiącymi dodatkowy opis barier dostępności. Wzór wniosku jest dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Punkcie Obsługi Klienta (parter budynku).
Środa Wielkopolska, ul. Daszyńskiego 5, Urząd Miejski. Pomoc uzyskasz także pod numerem telefonu – 61 286 77 08.
Godziny otwarcia:
Wniosek nie podlega opłacie.
Dostępność zapewniamy bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli w tym terminie nie możemy jej zapewnić, zostaniesz niezwłocznie powiadomiony o przyczynach opóźnienia oraz o nowym terminie. Nie przekroczy on jednak dwóch miesięcy od daty złożenia przez Ciebie wniosku.
Po złożeniu przez Ciebie, lub Twojego przedstawiciela ustawowego, wniosku sprawdzamy go pod kątem zgodności z wymaganiami ustawy.
W przypadku braków lub błędów skontaktujemy się z Tobą w celu jego poprawienia w określonym terminie. Jeśli tego nie zrobisz, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpatrzenia.
Jeżeli wniosek nie będzie dotyczył naszego podmiotu, przekażemy go do właściwej jednostki, o czym Cię poinformujemy. Jeśli nie będziemy wiedzieli do kogo powinien trafić, to zwrócimy go Tobie z informacją, że nie jesteśmy podmiotem właściwym do jego rozpatrzenia.
Po ustaleniu, że Twój wniosek trafił w odpowiednie miejsce i zawiera wymagane informacje, zapewnimy dostępność w zakresie, który wskazałeś we wniosku.
Zapewnienie dostępności może być znacznie utrudnione lub niemożliwe w uzasadnionych, wyjątkowych przypadkach ze względów technicznych lub prawnych. W takiej sytuacji niezwłocznie powiadomimy Ciebie o braku możliwości zapewnienia dostępności i jego powodach, ale zastosujemy dostęp alternatywny. Polega on głównie na:
Masz prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) w trzech następujących przypadkach:
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności, czyli powinna zawierać:
Zamiast wskazywać dane zawarte w punktach 2, 3 i 4 możesz załączyć do skargi kopię wniosku o zapewnienie dostępności.
Prezes Zarządu PFRON rozpatruje Twoją skargę. Jeśli stwierdzi, że działaliśmy niezgodnie z przepisami, wyda decyzję nakazującą nam do zapewnienia Tobie dostępności. Wskaże także w jaki sposób i w jakim terminie mamy to zrobić. Prezes Zarządu PFRON może również wydać decyzję, w której odmówi nakazania nam zapewnienia dostępności. Stanie się to wtedy, kiedy uzna, że zapewniliśmy dostęp alternatywny i rzeczywiście nie mieliśmy możliwości technicznych ani prawnych na zapewnienie dostępności. Odmawia również wtedy, kiedy z innych względów skarga jest bezzasadna. Jeśli nie wykonamy decyzji Prezesa, z urzędu zostanie rozpoczęte postępowanie egzekucyjne przeciwko naszej jednostce.
Od decyzji Prezesa Zarządu PFRON nie przysługuje odwołanie, jest ostateczna.
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować nas o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Tylko osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Należy przy tym wykazać interes faktyczny.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej