Zarządzenie wewnętrzne Nr 8/2025
Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska
z dnia 7 lutego 2025 r.
w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej.
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm. ), art. 7 pkt 1 w związku z art. 11-13, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz.1135) zarządzam, co następuje:
§ 1.
- Ogłaszam nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej – Podinspektor w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej.
- Treść ogłoszenia stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Głównemu specjaliście ds. kadr.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.umsroda.pl/.
Załącznik do Zarządzenia wewnętrznego Nr 8/2025
Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska
z dnia 7 lutego 2025 r.
Burmistrz Miasta Środa Wielkopolska – na podstawie art. 31, art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.), art. 7 pkt 1 w związku z art. 11-13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej.
-
Nazwa i adres jednostki
Urząd Miejski, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska
-
Stanowisko urzędnicze
Podinspektor w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej
-
Niezbędne wymagania kwalifikacyjne:
- wykształcenie wyższe;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- korzystanie z pełni praw publicznych, pełna zdolność do czynności prawnych;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość ustaw: ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o gospodarce nieruchomościami, ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów, ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, kodeks cywilny;
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta, umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy, bardzo dobra umiejętność pracy w zespole, wysokie poczucie odpowiedzialności i etyki zawodowej, wysoki poziom kultury osobistej, skrupulatność, terminowość, otwartość na nowe rozwiązania, bardzo dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne;
- odpowiedzialność, dokładność, terminowość, zaangażowanie, odporność na stres, uprzejmość, komunikatywność, uczciwość, sumienność, punktualność, asertywność, umiejętność w pracy w zespole oraz pracy indywidualnej, gotowość do pogłębiania wiedzy, umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji, otwartość na nowe rozwiązania;
- znajomość zasad techniki biurowej, umiejętność redagowania pism, umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych (dobra znajomość pakietu MS Office, Word, Excel), umiejętność obsługi skrzynki ePUAP;
- dyspozycyjność – dotyczy udziału w komisjach, sesjach Rady Miejskiej lub innych istotnych spotkaniach służbowych, które odbywają się także po godzinach pracy.
-
Dodatkowe wymagania kwalifikacyjne:
- posiadanie 3-letniego doświadczenia zawodowego w pracy biurowej;
- wykształcenie wyższe na kierunkach: administracja, ekonomia, rachunkowość, gospodarka przestrzenna, budownictwo i pokrewne;
- kreatywność, umiejętność dostosowania się do konkretnej sytuacji, życzliwość.
-
Główne zadania wykonywane na stanowisku:
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym i aktualizacją opłat rocznych z tego tytułu, w tym wydanie zaświadczeń dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i zaświadczeń o wniesieniu opłaty, obciążania nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z waloryzacją opłat w tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą prawa użytkowania wieczystego na rzecz dotychczasowego użytkownika,
- prowadzenie spraw w zakresie ujawniania w księgach wieczystych nieruchomości stanowiących własność gminy,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste i przyjętych w użytkowanie wieczyste,
- uzupełnianie i aktualizacja ksiąg inwentarzowych w zakresie powierzonych obowiązków,
- przekazywanie i aktualizacja danych niezbędnych do prowadzenia ewidencji nieruchomości zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami pracownikowi odpowiedzialnemu za jej prowadzenie,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami komunalnymi, w zakresie ich nabywania,
- opracowanie budżetu i jego realizacja zgodnie z planem w zakresie powierzonych obowiązków,
- opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie zadań Wydziału,
- wykonywanie innych prac na polecenie Naczelnika Wydziału.
-
Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy – pełen etat, 40 godz. tygodniowo,
- narzędzia pracy – komputer i sprzęt biurowy, bezpieczne warunki pracy na stanowisku; stanowisko pracy znajduje się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska,
- bezpośredni kontakt z interesantami, wysiłek umysłowy,
- wynagrodzenie – ustalone zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1960 ze zm.) oraz zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej wprowadzonym Zarządzeniem nr 17/2024 z dnia 1 sierpnia 2024 r. Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska wypłacane do 29 dnia każdego miesiąca (z dołu).
- warunki szczególne: brak.
Zatrudnienie na czas określony z możliwością zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony.
-
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Środzie Wlkp. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
-
W Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej obowiązuje Procedura dokonywania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych wprowadzona Zarządzeniem Nr 154/2024 Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska z dnia 18 października 2024 r. Procedura dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Środa Wielkopolska pod linkiem https://bip.umsroda.pl/ zarządzenia Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska.
-
Niezbędne dokumenty aplikacyjne:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kwestionariusz osobowy dla kandydata (wg załączonego wzoru),
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (wg załączonego wzoru),
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wg załączonego wzoru),
- oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii (wg załączonego wzoru),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- w przypadku niepełnosprawności – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem).
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
List motywacyjny i CV powinny być podpisane odręcznie (brak własnoręcznego podpisu na wymienionych dokumentach powoduje niespełnienie wymagań formalnych) oraz opatrzone klauzulą:
"Oświadczam, że zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Burmistrza Miasta z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska i wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza dane wymagane przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczegółowe zawarte w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2024, poz.1135)”.
-
Miejsce i termin złożenia dokumentów
Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor w Wydziale Geodezji i Gospodarki Przestrzennej w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej" należy składać osobiście lub przesłać na adres – Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej, ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska (liczy się data wpływu do Urzędu) w terminie do dnia 21 lutego 2025 roku.
-
Informacje dla kandydatów
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
-
Etapy naboru:
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze;
- Składanie dokumentów aplikacyjnych;
- Weryfikacja zgodności złożonych dokumentów z wymogami specyfikacji naboru;
- Indywidualna rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy przeszli wstępną selekcję kandydatów;
- Sporządzenie protokołów z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze;
- Ogłoszenie wyników naboru.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę;
Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną indywidualnie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej (prosimy o podanie aktualnych danych kontaktowych).
-
Informacje o wynikach naboru
Każdy ze zgłoszonych kandydatów otrzyma indywidualną informację na temat wyników naboru w odniesieniu do swojej osoby. Informacja o rozstrzygnięciu naboru zostanie upowszechniona niezwłocznie i umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.umsroda.pl/ i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Kandydat w przedłożonych dokumentach jest zobowiązany zawrzeć informację o treści:
„W przypadku niezakwalifikowania mnie do dalszego etapu rekrutacji dokumenty aplikacyjne proszę zniszczyć/odbiorę osobiście*".
*wybrać właściwe
Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikują się do dalszego etapu i zostaną umieszczone w protokole, będą stanowiły załącznik do protokołu z przeprowadzonego naboru.
Dodatkowych informacji udziela Maria Buczma – Główny specjalista ds. kadr w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej, tel. 61 286 77 13.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- Imię (imiona) i nazwisko .......................................................................................................
- Data urodzenia .......................................................................................................
- Dane kontaktowe .......................................................................................................
(wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie)
- Wykształcenie (gdy jest ono niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa szkoły i rok jej ukończenia)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(zawód, specjalność, stopień naukowy, tytuł zawodowy, tytuł naukowy)
- Kwalifikacje zawodowe (gdy są one niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)
......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(kursy, studia podyplomowe lub inne formy uzupełnienia wiedzy lub umiejętności)
- Przebieg dotychczasowego zatrudnienia (gdy jest ono niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(okresy zatrudnienia u kolejnych pracodawców oraz zajmowane stanowiska pracy)
- Dodatkowe dane osobowe, jeżeli prawo lub obowiązek ich podania wynika z przepisów szczególnych
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
………………………………………
(Miejscowość, data)
…………………………………………
(Imię i nazwisko)
…………………………………………
(Adres)
Oświadczenie
Ja niżej podpisany/a, oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam z pełni praw publicznych.
………………………………………………
(Podpis)
………………………………………
(Miejscowość, data)
…………………………………………
(Imię i nazwisko)
…………………………………………
(Adres)
Oświadczenie
Ja niżej podpisany/a oświadczam, że nie byłem/am skazany/na prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
………………………………………………
(Podpis)
(Miejscowość, data)
…………………………………………
(Imię i nazwisko)
…………………………………………
(Adres)
Oświadczenie
Ja niżej podpisany/a oświadczam, że cieszę się nieposzlakowaną opinią.
………………………………………………
(Podpis)
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata na pracownika
(na potrzeby rekrutacji)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) (Dz. Urz. UE L119/1) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej, ul. Ignacego Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, 61 286 77 00, e-mail um@sroda.wlkp.pl, reprezentowany przez Burmistrza Środy Wielkopolskiej.
- Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, kontakt z nim możliwy jest za pomocą poczty elektronicznej (adres mailowy iod@lesny.com.pl).
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z RODO w celu:
- przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego w oparciu o zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w zakresie określonym w art. 221 § 1 Kodeksu pracy,
- w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu zawarcia umowy o pracę,
- przetwarzania na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych oraz przetwarzania wizerunku w oparciu o zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- Administrator przetwarza następujące kategorie Twoich danych osobowych: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres korespondencyjny, data urodzenia, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, kwalifikacje zawodowe, numer telefonu, adres e-mail, wizerunek.
- Odbiorcami Twoich danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora oraz podmioty, które mają prawo przetwarzać dane na podstawie umów zawartych z Administratorem, w szczególności w związku ze świadczeniem usług utrzymania, wsparcia i serwisu systemów informatycznych.
- Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Twoje dane osobowe wskazane w pkt 3 a) powyżej będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na wskazane stanowisko, bądź do czasu wycofania przez Ciebie zgody na przetwarzanie w tym celu, w zakresie, w jakim przetwarzane są one na podstawie zgody, a dane osobowe wskazane w pkt 3 c) powyżej będą przetwarzane okres 5 lat, albo do czasu wycofania przez Ciebie zgody na przetwarzanie w tym celu.
- Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych. Nie przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, ponieważ przetwarzanie danych nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO.
- Przysługuje Ci prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w każdym czasie poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy um@sroda.wlkp.pl.
- Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
- Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 a) i b) jest niezbędne w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, jesteś zobowiązany do ich podania, a ich niepodanie uniemożliwi należyte przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego.
- Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 c) jest dobrowolne i nie jest wymogiem ustawowym, umownym ani warunkiem zawarcia umowy.
- Przetwarzanie Twoich danych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.